یزدفردا: مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان کرمان از آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان (در جنوب کرمان) در اثر سیلاب‌های اخیر خبر داد.

به گزارش یزدفردا: مجتبی نیک طبع امروز چهارم اردیبهشت ماه درباره آخرین وضعیت تالاب جازموریان پس از وقوع سیلاب‌های اخیر، اظهار کرد: بر اساس آخرین رصد نقشه‌های ماهواره‌ای، در حال حاضر ۵۰ هزار هکتار از وسعت تالاب جازموریان آبگیری شده و سیلاب کماکان در حال وارد شدن به تالاب است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان کرمان با بیان اینکه تالاب جازموریان یک تالاب کم‌عمق و کاملاً فصلی است، تصریح کرد: این تالاب جزء بزرگ‌ترین تالاب‌های آب شیرین کشور محسوب می‌شود و خاصیت آن جذب آب به‌ صورت یک اسفنج است که نه‌ تنها باعث تغذیه گیاهان سطح تالاب در فصول خشک ‌سال می‌شود، بلکه از تبدیل این محل به کانون گرد و غبار هم جلوگیری می‌کند.  

نیک طبع همچنین درباره دریافت حقابه زیست‌ محیطی تالاب جازموریان گفت: مطالعات زیست محیطی حقابه تالاب جازموریان در سه وضعیت مرطوب، خشکسالی و ترسالی صورت گرفته و مکاتبات لازم به منظور رهاسازی حقابه انجام شده و شرکت آب منطقه‌ای نیز در مواردی رهاسازی حقابه را انجام می‌دهد و مکاتبات آن را به اداره کل محیط زیست ارسال می‌کند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست سیرجان نیز امروز از منع اشتغال، ابطال مجوز و جریمه ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برای فرد سوزاننده لاستیک‌های فرسوده در این شهرستان خبر داد.

مسعود سعید در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شش ماه و نیم قبل فردی که اقدام به سوزاندن مقدار زیادی لاستیک فرسوده و آلودگی گسترده هوا می‌کرد، دستگیر شد و پیگیری های لازم برای سیر مراحل قانونی به انجام رسید.

وی افزود: اکنون متخلف محکوم به منع اشتغال در امر آجرپزی، ابطال مجوز و پرداخت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جریمه شد.

سعید گفت: در امر تخلفات محیط زیستی و سلامت مردم با متخلفان قاطعانه برخورد می‌شود و در همین خصوص از شهروندان تقاضا داریم موارد مشابه را با شماره‌گیری ۰۹۱۳۳۹۷۲۷۲۴ به اطلاع ما برسانند تا اقدامات قانونی لازم صورت پذیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا